جاهای دیدنی اطراف اصفهان که باید ببینید

جاهای دیدنی اطراف اصفهان که باید ببینید

جاهای دیدنی اطراف اصفهان که باید ببینید

وقتی به اصفهان سفر می کنید، جاهای زیادی وجود دارد که حتما باید ببینید. نه تنها در خود شهر اصفهان، بلکه در اطراف اصفهان نیز مکان های دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که دیدن این مکان ها با همه زیبایی هایشان، انسان را به وجد می آورد. در این مقاله برخی از جاهای دیدنی اطراف اصفهان را به شما معرفی خواهیم کرد.لطفا همراه ما باشید.

کوه صفه

کوه صفه در جنوب غربی شهر اصفهان قرار گرفته و دارای چشمه ها و غارهای زیادی است که هر کدام از آنها ارزش زیادی برای بازدید دارند. وقتی بالای کوه می روید کل شهر اصفهان را میتوانید ببینید و این واقعا هیجان انگیز است. در کوه صفه علاوه بر چشمه ها ، درختان و غارها و دیگر زیبایی ها ، امکانات رفاهی زیادی مثل رستوران و کافی شاپ نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

کویر ورزنه

کویر ورزنه یا کویر خارا یکی دیگر از جاهای دیدنی حوالی شهر اصفهان است که در فاصله 110 کیلومتری شهر اصفهان و در کنار شهر زیبا و تاریخی ورزنه قرار گرفته است.بهترین زمان برای سفر به کویر ورزنه فصل پاییز و یا زمستان است.در این کویر برای گردشگران عزیز تفریحات هیجانی زیادی مثل موتور سواری ، شتر سواری ، زیپ لاین و غیره در نظر گرفته شده است که هر کدام از آنها ارزش یکبار امتحان کردن را دارند.

روستای سیور

روستای سیور یکی از روستاهای شهرستان سمیرم اصفهان است که در فاصله 60 کیلومتری در جنوب سمیرم و در دامنه کوه های زاگرس واقع شده و به دلیل طبیعت شگفت انگیز ، بافت سنتی روستا و باغات سیب و غیره به عنوان یکی از روستاهای نمونه گردشگری شناخته شده و سالها تعداد زیادی از نقاط مختلف کشور به این روستا سفر می کنند تا از زیبایی های آن بهره مند شوند.اگر قصد سفر به اصفهان و دیدن مکان های دیدنی اصفهان و بویژه روستای سیور را دارید ، اقامتگاه بوم گردی اصفهان را برای اقامت انتخاب کنید.

چادگان

چادگان از شهرستان های زیبای استان اصفهان و دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که سالانه تعداد زیادی برای لذت بردن از آب و هوا و طبیعت زیبای آن به این شهر سفر می کنند.شهرستان چادگان با آب و هوای معتدل و امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیاد ، به گردشگران عزیز این امکان را می دهد تا اوقات خوب و خوشی را در آن سپری کنند.اگر جزو کسانی هستید که میخواهید به این شهر زیبا سفر کنید ، بهترین زمان ، فصل بهار و تابستان ، یعنی 6 ماه اول سال است ، چون آب و هوای این شهر در دیگر فصل های سال سرد می شود.اگر به شهر اصفهان سفر کردید و دوست داشتید تا سری هم به شهرستان چادگان بزنید ، برای اقامت با اقامتگاه سنتی اصفهان تماس بگیرید.

روستای ابیانه اصفهان

روستای ابیانه یکی از روستاهای زیبا در حوالی شهر اصفهان است که این روستا در فاصله 40 کیلومتری شهرستان نطنز و در دامنه های کوه کرکس واقع شده که قدمت آن نیز به 4000 سال پیش بازمیگردد.این روستا طبیعتی سبز ، فضای فوق العاده دلپذیر و دارای بناهای تاریخی بسیار زیادی است و از این جهت سالانه تعداد زیادی از گردشگران را مجذوب خود می کند.این روستا هنوز هم بافت قدیمی خود را حفظ کرده و از این نظر بسیار جذاب است.خانه های روستای ابیانه در دامنه کوه و به صورت پلکانی ساخته شده اند.خاک این روستا قرمز است و به دلیل اینکه این خاک در ساخت خانه ها نیز به کار رفته ، خانه ها نیز به رنگ سرخ دیده می شوند و این خیلی جالب است.اگر به اصفهان سفر کردید ، حتما از روستای ابیانه دیدن کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *